O firmie

 

PUH „Zdunek” Sp. z o.o.
ul. Miałki Szlak 43/45
80-717 Gdańsk

 

KRS: 0000064556 VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
NIP: 583-25-82-015, REGON: 191729069
Kapitał Zakładowy: 1 250 000,00 PLN
Konto Bankowe: BZ WBK S.A.
nr rachunku 40 1090 1098 0000 0001 05486 84 0

 


W tym dziale prezentujemy porady specjalistów dotyczące bezpiecznej jazdy oraz dbania o swój środek lokomocji.

Poleca AUTORYZOWANY SERWIS RENAULT Zdunek

 

PRZYGOTUJ SAMOCHÓD NA WIOSNĘ



Luz w układzie kierowniczym, cieknące przewody, zniszczone wycieraczki, olej silnikowy nadający się jedynie do wymiany – to nie skutki kataklizmu, a niskich temperatur. Szacuje się, że wypadki spowodowane złym stanem technicznym pojazdów stanowią około 5% wszystkich zdarzeń drogowych*. Wiosna to najlepszy czas, aby przygotować samochód do bezpiecznej
jazdy.
O samochód należy dbać cały rok, ale po zimie powinniśmy szczególnie zainteresować się stanem technicznym naszego pojazdu. Wiosną kierowcy decydują się na coraz dłuższe podróże, na które samochód może nie być przygotowany po tym, jak przez długi czas wystawiony był na niesprzyjające warunki atmosferyczne – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault .
Mrozy zniechęcają kierowców do czyszczenia samochodów, dlatego gdy już zrobi się cieplej, powinniśmy wybrać się na gruntowne mycie. Pamiętajmy jednak – nie tylko nadwozie wymaga pielęgnacji. Podczas zimy podwozie samochodu ulega zanieczyszczeniu solą, a ta powoduje korozję. Konieczne jest zatem profesjonalne wymycie tej cześć samochodu. Co ważne, podwozie w zimie
niszczy nie tylko sól, jeżdżąc po nieodśnieżonych drogach lub parkingach wielokrotnie uderzamy podwoziem o bryły lodu czy śnieżne muldy, co w konsekwencji może prowadzić do uszkodzeń mechanicznych. Sygnały świadczące o uszkodzeniach to na przykład luz w układzie kierowniczym, stuki dochodzące z podwozia i skrzypienie w czasie ruchów kierownicą – wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault .

Wymagające warunki panujące na drogach w czasie opadów czy zalegania śniegu wzmagają zużycie jednego z najważniejszych elementów pojazdu – hamulców. Częste hamowanie, brud, sól, wzmożone użycie systemów ABS i ESP oraz wystawienie na działanie niskich temperatur mają negatywny wpływ na elementy układu hamowania. Początek wiosny to idealny moment na sprawdzenie stanu hamulców w autoryzowanym serwisie.

W czasie zimy znacznym uszkodzeniom mogą ulec wycieraczki. Nie są one przystosowane do odladzania szyby, jednak wielu kierowców właśnie od włączenia wycieraczek zaczyna poranne czyszczenie samochodu ze śniegu i lodu, a to prowadzi do nadmiernego ich zużycia. Pióra wycieraczek powinno się wymieniać dwa razy w roku – wiosna to czas, kiedy owa wymiana jest najbardziej konieczna. Widoczność jest bardzo ważna dla zachowania bezpieczeństwa, dlatego bezwzględnie musimy dbać o stan przedniej szyby. Dobrze działające wycieraczki to podstawa – ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault .

Niskie temperatury mogą niekorzystnie odbić się na stanie wszelakich gumowych elementów. Trzeba zatem sprawdzić stan uszczelek, przewodów oraz pasków. Jeśli widoczne są jakiekolwiek pęknięcia lub ślady wycieku, należy niezwłocznie dokonać odpowiedniej wymiany. Nie lekceważmy żadnego wycieku. Ustrzeżemy się w ten sposób przed problemami technicznymi, które mogą wyniknąć z pierwotnie błahej usterki.

Zima może mieć negatywny wpływ również na płyny i oleje. Wiosną warto wybrać się do serwisu w celu wymiany lub uzupełnienia płynu hamulcowego, płynu w układzie chłodzenia, oleju silnikowego czy oleju w układzie wspomagania. Nie zapominajmy również o wymianie płynu do spryskiwaczy na taki, który lepiej działa przy wyższej temperaturze.

Dla tych, którzy nie korzystają z opon całorocznych, wiosna to czas zmiany ogumienia. Ale uwaga – nie należy spieszyć się z zamianą opon zimowych na letnie. Początek wiosny to czas, gdy niskie temperatury oraz lód na drogach są częste. Opony letnie sprawują się dobrze dopiero przy temperaturze wyższej niż 7°C. Kiedy jednak nadejdzie już czas zmiany, koniecznie trzeba przyjrzeć się bieżnikowi – radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault . Braki w ogumieniu stanowią przyczynę 20,8% wszystkich wypadków spowodowanych stanem technicznym pojazdu.

Przygotowanie samochodu do jazdy wiosną dotyczy również kierowców, którzy w zimie oszczędzali swoje auto i ze względu na niesprzyjające warunki korzystali z innych środków transportu. Pamiętajmy też o tym, że wszystkie przeglądy i naprawy powinny być wykonywane w autoryzowanych punktach obsługi pojazdów z wykorzystaniem oryginalnych części.

*Źródło: www.smartmotorist.com

Szczegóły: www.szkolajazdyrenault.pl

 

4 SEKUNDY ZA MOTOCYKLEM



Widząc motocykl na drodze, kierowcy powinni zachować dystans min. 4 sekund, czyli jeszcze większą odległość niż od poprzedzającego samochodu. Prowadzący motocykle i motorowery częściej hamują poprzez wytracanie szybkości i redukcję biegów niż używanie hamulca, czyli jadący za nimi kierowcy nie mogą liczyć wyłącznie na sygnał świetlny jako informację o czynności hamowania. Jeszcze większą ostrożność należy wykazać w przypadku, gdy motocyklista wiezie pasażera. Motocykl reaguje wtedy inaczej, np. wolniej, ze względu na dodatkowe obciążenie i opór powietrza*.
Od kwietnia do września notuje się wzmożony ruch motorowerzystów i motocyklistów, dlatego kierowcy samochodów powinni odpowiednio przygotować się na spotkanie z nimi.
W odróżnieniu od kierowców samochodów, motorowerzyści i motocykliści nie są chronieni karoserią, poduszkami powietrznymi czy pasami.
Widząc motocykl, myślmy o nim jako o człowieku, a nie o pojeździe – przestrzega Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault .

Szczególną ostrożnością trzeba wykazać się, gdy na drodze widzimy motorower czy motocykl wiozący pasażera. Druga osoba na pojeździe zmienia sposób jego zachowania z powodu dodatkowej wagi i niezależnych ruchów. Należy spodziewać się opóźnionego ruszania, wydłużenia drogi hamowania czy wolniejszego wyprzedzania. Wioząc drugą osobę, kierowcy motocykli potrzebują więcej miejsca na wykonanie manewrów jak wyprzedzanie czy omijanie przeszkód.

Możliwość sprawnego manewrowania jest jedną z cech jazdy motocyklem, szczególnie przy małej prędkości, niemniej jednak kierowcy nie mogą oczekiwać, że motocykliści zawsze z łatwością usuną się im z drogi dając miejsce do przejazdu. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że motocykliści często zmuszeni są lawirować między ubytkami w jezdni, przeszkodami, zmieniają ustawienie na pasie, aby być bardziej widoczni. Kierowcy samochodów powinni pamiętać, że dodatkowe manewry nie muszą być oznaką bezmyślności, popisów lub chęci dzielenia miejsca na pasie – wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault .
Należy dokładnie rozglądać się analizując otoczenie szczególnie na skrzyżowaniach, podczas zmiany pasa i skrętów w lewo – radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault . Miejmy na uwadze, że motorowery i motocykle mogą zniknąć z pola widzenia w martwym punkcie lub mogą zostać przysłonięte przez większe pojazdy.
Uprawnienia do jazdy motorowerami mogą zdobyć już 13-latkowie**. Według danych policyjnych najczęstszymi sprawcami wypadków motorowerowych są nieletni kierowcy (w 2009 r. wina leżała po ich stronie w 451 przypadkach***). To bardzo ważna informacja, mamy tu bowiem do czynienia z niedoświadczonymi i nie w pełni wyszkolonymi uczestnikami ruchu drogowego, w kontakcie z którymi powinniśmy zachować wzmożoną czujność.

W 2009 r. motorowerzyści uczestniczyli w 2 294 wypadkach, w niespełna połowie z nich zostali uznani za sprawców. Motocykliści uczestniczyli w 2 576 wypadkach, w 1 151 wina leżała po ich stronie***. Jednymi z głównych przyczyn wypadków powodowanych zarówno przez motocyklistów jak i motorowerzystów są: niedostosowanie prędkości, niezachowanie bezpiecznej odległości między
pojazdami oraz nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu.

Zasady bezpiecznego zachowania dla kierowców samochodów:

• Myśl o motocyklu jak o człowieku, nie pojeździe
• Rozglądaj się uważnie, szczególnie na skrzyżowaniach, podczas zmiany pasa i skrętów w lewo
• Zachowaj dystans min. 4 sekund od motocykla
• Uważaj na motocykle i motorowery wiozące pasażerów
• Udostępnij miejsce na wygodne manewrowanie na boki
• Pamiętaj: motorowerzyści to często nieletni i niedoświadczeni kierowcy!

Zasady bezpiecznego zachowania dla motocyklistów i motorowerzystów:

• Zawsze miej na głowie kask, wymagaj tego również od pasażera
• Zakładaj odblaskowe elementy
• Ustawiaj się na pasie tak, abyś był dobrze widoczny
• Sygnalizuj swoje zamiary – zawsze używaj kierunkowskazów
• Pamiętaj, że Twój pojazd zachowuje się inaczej, gdy wieziesz pasażera

* Źródło: Motorcycle Safety Foundation (USA)
** Źródło: Kodeks Drogowy
*** Źródło: policja.pl

 

PODUSZKA, POZYCJA I PASY



Wypadki samochodowe są jedną z najczęstszych przyczyn urazów kręgosłupa*. Aby zmniejszyć ryzyko obrażeń każdy kierowca powinien pamiętać o zapięciu pasów oraz o odpowiedniej pozycji za kierownicą, czyli między innymi o bezpiecznej odległości od poduszki powietrznej oraz poprawnym ustawieniu zagłówka. Jak pokazują badania, użycie pasów wraz z poduszką powietrzną zmniejsza ryzyko śmierci o 63% oraz w znacznym stopniu zapobiega poważnym urazom. Samo zapięcie pasów zmniejsza śmiertelność o niemal połowę, poleganie jedynie na poduszce o jedną trzecią**.

Wsiadając do samochodu pamiętajmy o trzech podstawowych kwestiach: zapięciu pasów, odpowiednim ustawieniu zagłówka oraz odległości od kierownicy i tym samym od poduszki powietrznej – podkreśla Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault . Zadaniem pasów jest absorbowanie głównej siły uderzenia oraz utrzymanie ciała na miejscu. Poduszka powietrzna chroni tylko wybrane części ciała: głowę, szyję oraz klatkę piersiową przed zderzeniem z kierownicą, szybą, deską rozdzielczą lub innymi powierzchniami, nie jest jednak w stanie zamortyzować całej siły. Wyniki wieloletnich badań wskazują, że poleganie na samej poduszce zmniejsza ryzyko śmierci jedynie o jedną trzecią, dodatkowe zapięcie pasów znacznie podnosi szansę na przeżycie**. Niestety tylko około 71% Polaków siedząc na przednim siedzeniu zapina pasy, na tylnym – jedynie 40%***.

Dbając o swoje bezpieczeństwo, kierowca powinien pamiętać o prawidłowej pozycji w czasie jazdy. Bardzo ważne jest zachowanie odpowiedniej odległości od poduszki – nie jest ona miękka, aby odpowiednio szybko działać, jest wystrzeliwana z bardzo dużą prędkością przy użyciu gazów pirotechnicznych. By poduszki były maksymalnie skuteczne, kierowca powinien siedzieć tak, aby po wyprostowaniu rąk, nadgarstki dotykały kierownicy. Minimalna odległość kierownicy od klatki piersiowej to 25 cm. Powinni o tym pamiętać szczególnie kierowcy niskiego wzrostu - radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault . Siedząc za blisko możemy narazić się na poparzenia spowodowane wystrzeleniem poduszki, za daleko – zmniejszamy jej działanie. Pamiętajmy także o zagłówkach. Środek głowy powinien być na wysokości środka zagłówka - dodają trenerzy. Nawet podczas niewielkiego zderzenia, głowa zawsze gwałtownie odchyla się do tyłu – dobrze dopasowany zagłówek pomoże ochronić kręgosłup.

Co ważne, rozmiar wypadku nie musi być proporcjonalny do rozległości urazów ciała – nawet gdy samochód doznał niewielkich uszkodzeń, obrażenia pasażerów mogą być znaczne****. Drobna stłuczka na parkingu czy podczas dojeżdżania do skrzyżowania może skończyć się bólem kręgosłupa, a to z kolei może być objawem trwałego urazu, dlatego wizyta u lekarza jest wskazana zawsze, gdy odczujemy nawet nieznaczne skutki zdarzenia drogowego.

Pamiętaj:

Zawsze zapinaj pasy bezpieczeństwa
Zachowaj bezpieczną odległość od kierownicy – minimum to 25 cm
Dopasuj wysokość zagłówka – środek głowy powinien być na środku zagłówka
Nawet niewielka stłuczka może przyczynić się do poważnych urazów kręgosłupa – nie bagatelizuj sytuacji, zgłoś się do lekarza.
* źródło: Archiwum Medycyny Sądowej i Kryminologii

** źródło: University of Pittsburgh Medical Center

*** źródło: policja.pl

**** źródło: Clinical management: Soft-tissue injuries of the cervical spine in road traffic (autorstwa Edin Lakasing i Zul A Mirza/Wielka Brytania)

 

MYJ SAMOCHÓD!



Statystyki pokazują, że średnio aż 9 na 10 samochodów jeździ po drogach z zabrudzonymi, niesprawnymi lub zniszczonymi światłami przednimi. Warstwa brudu czy błota na reflektorach może ograniczyć oświetlenie drogi nocą nawet o 90%*. Problem nasila się szczególnie w okresie zimowym, gdy światła trzeba czyścić znacznie częściej niż w innych porach roku.

Czystość samochodu z zewnątrz to kwestia bezpieczeństwa. Zabrudzone światła czy szyby ograniczają widoczność i pole widzenia, co może skutkować zbyt późną reakcją w obliczu zagrożenia na drodze. Pogorszona widoczność to także częsta przyczyna niezwykle poważnych w skutkach zderzeń czołowych - wyjaśnia Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault . Według policyjnych statystyk w 2009 roku w zderzeniach czołowych zginęło 850 osób, a rannych zostało ponad 8000**.

Należy pamiętać o tym, że samochód z poprawnie działającymi światłami jest widoczny na drodze z dużo większej odległości
- nawet podczas słonecznego dnia. Po zmierzchu, podczas jazdy w tunelu oraz w czasie niepogody światła pomagają nie tylko dostrzec zagrożenie na drodze, ale również ułatwiają innym uczestnikom ruchu wcześniejsze zauważenie nadjeżdżającego pojazdu.

O regularnym czyszczeniu świateł kierowcy powinni pamiętać nie tylko w czasie opadów deszczu czy śniegu. Podczas jazdy po suchej i względnie czystej nawierzchni reflektory również ulegają zabrudzeniu, a redukcja światła spowodowana choćby kurzem może sięgać kilkunastu procent - informują trenerzy Szkoły Jazdy Renault . Czyszcząc samochód należy zwrócić uwagę na wszystkie światła – zarówno przednie jak i tylne.

Dla zapewnienia sobie i swoim pasażerom większego bezpieczeństwa trzeba pamiętać nie tylko o czyszczeniu świateł. Dbanie o czystość przedniej szyby powinno być jedną z podstawowych czynności podczas przygotowania do jazdy – jest tak samo ważne jak sprawdzenie sprawności świateł czy odpowiednie ustawienie lusterek. Brud sprawia, że światło przenikające przez szybę tworzy efekt rozproszenia lub odbicia, błoto może też prowadzić do powstawania rys. Co ważne, nie tylko zewnętrzna strona szyby ulega zabrudzeniu. Regularnego czyszczenia wymaga również wewnętrzna strona, o czym bardzo często zapominają kierowcy.

Kodeks drogowy przewiduje kary dla kierowców prowadzących pojazd źle oznaczony lub wyposażony w urządzenia nie spełniające swojego przeznaczenia – światła zakryte, w tym także brudne, mogą oznaczać mandat w wysokości 200 PLN.

Wszystkie światła oraz szyby samochodu powinny być zatem odpowiednio przygotowane do jazdy. Warto również wspomnieć, iż można narazić się na otrzymanie mandatu za brudne, nieczytelne tablice rejestracyjne (art. 60 ust. 1 pkt 2).

* źródło: AAA Foundation for Traffic Safety

** źródło: policja.pl

Czy znasz GRUPĘ ZDUNEK? Nasza firma, to 38 letnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym. Klientom oferujemy nie tylko samochody i serwis, ale także wysokiej klasy obsługę, której potwierdzeniem są liczne nagrody oraz zaufanie naszych Klientów.

Nasz zespół tworzą profesjonaliści, którzy każdego dnia, dzięki swojemu zaangażowaniu przyczyniają się do sukcesu firmy.

Grupa Zdunek to nie tylko motoryzacja, ale i wsparcie dla innych. Nie wiedziałeś o istnieniu Fundacji „Zdunek”? Zapraszamy na nasz Fanpage!

https://www.facebook.com/pages/Fundacja-Zdunek/279627802200651

Chcesz zostać jednym z nas? Zapraszamy do składania swojej aplikacji!

Jeśli nie widzisz ogłoszenia dla siebie, prześlij nam swoje CV na praca@zdunek.pl i napisz, jakie stanowisko jest dla Ciebie interesujące.

Aktualnie do naszych autoryzowanych salonów poszukujemy osoby na stanowisko:

 


Pracownik biura obsługi klienta

Miejsce pracy: Gdynia

Nr Ref.: 1_GDY_BOK_R

Do osoby na tym stanowisku należy:

  • obsługa klientów serwisu samochodowego,
  • aktywna sprzedaż usług i części samochodowych,
  • przedstawianie oferowanych produktów i usług,
  • udzielanie informacji o obsłudze pojazdu,
  • koordynowanie prac oraz opieka nad pojazdem klienta,
  • umawianie klientów i planowanie prac serwisu.

Od kandydata oczekujemy:

  • umiejętności handlowo- sprzedażowe,
  • znajomość budowy samochodu,
  • wysoka kultura osobista,
  • prawo jazdy kat. B.
  • umiejętność pracy w zespole.

Oferujemy:

  • umowę o pracę,
  • pracę w młodym zespole w firmie o stabilnej pozycji na rynku,
  • atrakcyjny system wynagrodzenia,
  • szkolenia, możliwość rozwoju zawodowego,
  • bardzo dobre warunki pracy.

Osoby zainteresowane ofertą proszone są o wysłanie CV poprzez przycisk Aplikuj:

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=7c4c3346f5a74a609db03cabd572c7d1

Informujemy, że zapoznamy się z każdą nadesłaną aplikacją, jednak skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.

Warunkiem rozpatrzenia zgłoszenia jest zawarcie w dokumentach aplikacyjnych klauzuli:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).

 


Mechanik Samochodowy

Miejsce pracy: Gdańsk

Nr Ref.: GDA_MECH_REN

Od naszego kandydata oczekujemy:

  • doświadczenia pracy w zawodzie mechanika,
  • zaangażowanie w pracę, chęć rozwijania umiejętności zawodowych,
  • dobra organizacja pracy własnej,
  • prawo jazdy kat. B.

Naszym pracownikom zapewniamy:

  • umowę o pracę,
  • pracę w młodym i profesjonalnym zespole, w firmie, o stabilnej pozycji na rynku,
  • niezbędne narzędzia pracy
  • atrakcyjny system wynagrodzenia,
  • szkolenia, możliwość rozwoju zawodowego,
  • bardzo dobre warunki pracy.

Osoby zainteresowane ofertą proszone są o wysłanie CV poprzez link:https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=db70bb4c9ce1456090ca348dee08a290

Informujemy, iż skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.

Warunkiem rozpatrzenia zgłoszenia jest zawarcie w dokumentach aplikacyjnych klauzuli:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).


Specjalista ds. sprzedaży samochodów nowych Dacia

Miejsce pracy: Gdańsk

Nr Ref.: GDA_SSN_DAC

Do osoby na tym stanowisku należy:

  • realizowanie polityki sprzedażowej firmy w zakresie sprzedaży dla klientów indywidualnych
  • podejmowanie działań mających na celu zbudowanie nowej sieci odbiorców
  • kreatywne pozyskiwanie klientów
  • przygotowywanie ofert handlowych, przetargów oraz negocjowanie warunków i podpisywanie umów
  • stałe monitorowanie rynku i działań konkurencji
  • Systematyczna praca w systemie Customer Relationship Management
  • Cykliczne raportowanie wyników sprzedaży
  • Realizację okresowych celów sprzedażowych

Jeśli posiadasz:

  • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta
  • zdolności organizacyjne i analitycznego myślenia
  • proaktywne podejście do pracy
  • chęć do doskonalenia swoich umiejętności interpersonalnych
  • prawo jazdy kat. B

To zapraszamy do wzięcia udziału w rekrutacji

Naszym pracownikom gwarantujemy:

  • pracę w stabilnej i wciąż rozwijającej się firmie
  • atrakcyjny system wynagrodzeń, w oparciu o indywidualną realizację planów sprzedażowych
  • niezbędne narzędzia pracy (komputer, telefon)
  • możliwość rozwoju zawodowego

Osoby zainteresowane ofertą proszone są o wysłanie CV poprzez link: https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=893e523ff8354560ac539d1fe90bd663

Informujemy, iż skontaktujemy się z wybranymi kandydatami

Warunkiem rozpatrzenia zgłoszenia jest zawarcie w dokumentach aplikacyjnych klauzuli:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).


Specjalista ds. sprzedaży samochodów nowych Renault

Miejsce pracy: Gdynia

Nr Ref.: GDY_SSN_REN

Do osoby na tym stanowisku należy:

  • realizowanie polityki sprzedażowej firmy w zakresie sprzedaży dla klientów indywidualnych
  • podejmowanie działań mających na celu zbudowanie nowej sieci odbiorców
  • kreatywne pozyskiwanie klientów
  • przygotowywanie ofert handlowych, przetargów oraz negocjowanie warunków i podpisywanie umów
  • stałe monitorowanie rynku i działań konkurencji
  • Systematyczna praca w systemie Customer Relationship Management
  • Cykliczne raportowanie wyników sprzedaży
  • Realizację okresowych celów sprzedażowych

Jeśli posiadasz:

  • doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta
  • zdolności organizacyjne i analitycznego myślenia
  • proaktywne podejście do pracy
  • chęć do doskonalenia swoich umiejętności interpersonalnych
  • prawo jazdy kat. B

To zapraszamy do wzięcia udziału w rekrutacji

Naszym pracownikom gwarantujemy:

  • pracę w stabilnej i wciąż rozwijającej się firmie
  • atrakcyjny system wynagrodzeń, w oparciu o indywidualną realizację planów sprzedażowych
  • niezbędne narzędzia pracy (komputer, telefon)
  • możliwość rozwoju zawodowego

Osoby zainteresowane ofertą proszone są o wysłanie CV poprzez link:

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=f1a8250b006547c9b4c08fdc38a4d861

 

Informujemy, iż skontaktujemy się z wybranymi kandydatami

Warunkiem rozpatrzenia zgłoszenia jest zawarcie w dokumentach aplikacyjnych klauzuli:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).

 


Asystent działu finansowania i ubezpieczeń

Miejsce pracy: Gdańsk

Nr Ref.: GDA_ADFU

Do obowiązków osoby na tym stanowisku należy:

  • wsparcie działu w sprzedaży usług finansowych i produktów ubezpieczeniowych,
  • profesjonalne doradztwo klientom,
  • przygotowywanie ofert finansowych i ubezpieczeniowych,
  • kompletowanie dokumentacji finansowej i ubezpieczeniowej,
  • wsparcie w finalizacji transakcji,
  • kontakt posprzedażny z klientem.

Od kandydata oczekujemy:

  • doświadczenia w obsłudze klienta,
  • rozwiniętych umiejętności negocjacyjnych i analitycznego myślenia,
  • umiejętności budowania relacji z klientem,
  • dynamizmu w działania i motywacji do podejmowania nowych wyzwań,,
  • bardzo dobrej znajomości pakietu MS Office oraz obsługi urządzeń biurowych,
  • wysoko rozwiniętych zdolności interpersonalnych,
  • prawo jazdy kat. B.

Oferujemy:

  • pracę w renomowanej firmie o stabilnej pozycji na rynku,
  • niezbędne narzędzia pracy,
  • możliwość rozwoju zawodowego.

Osoby zainteresowane ofertą proszone są o wysłanie CV poprzez link:

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=85496fecd98e45c3b3d25cfd1b725f24

 

Informujemy, iż skontaktujemy się z wybranymi kandydatami

Warunkiem rozpatrzenia zgłoszenia jest zawarcie w dokumentach aplikacyjnych klauzuli:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).

 

 

Największa wytwórnia samochodów we Francji – Regie
Nationale des Usines Renault jest zarazem jedną
z najstarszych firm samochodowych.

Louis Renault w swoim warsztacie w rodzinnym ogrodzie.Louis Renault (1877-1944) Louis Renault urodził się w typowej burżuazyjnej paryskiej rodzinie w lutym 1877 roku. Najmłodszy z piątki dzieci, miał dwie siostry i dwóch braci. Jego ojciec – Alfred sumienny biznesmen, dobrze usytuowany, zdobył majątek na sprzedaży tkanin i guzików. Jego matka Louise – córka bogatego sklepikarza, lubiąca zabawy i sztukę. Louis był rozpieszczanym dzieckiem. Już od najmłodszych lat był entuzjastą wszystkich rzeczy związanych z mechaniką, wliczając w to silniki i elektryczność – w erze wielkiego postępu technicznego. Rodzina Renault miała drugi dom w Billancourt, niedaleko Paryża, tam był ogród z szopą, w której młody Louis urządził swój pierwszy warsztat. Nauka nie była jego mocną stroną, ale cichy nastolatek miał dwa zasadnicze i istotne atuty oba bardzo przydatne w życiu: intuicje i sprawność manualną. Był zdolnym mechanikiem, marzył o skonstruowaniu własnego samochodu. Marzenia swoje realizuje w 1898 roku, mając zaledwie 20 lat. Każdą wolną chwilę spędzał na majstrowaniu różnych mechanizmów. Jego nazwisko związane jest ściśle z rozwojem francuskiego przemysłu motoryzacyjnego. Ten człowiek był założycielem firmy, która istnieje do dziś i nosi nazwę swojego twórcy.

Trzej bracia Renault.Louis Renault na swym pierwszym samochodzie w 1898 roku.Pani Renault i jej mąż Marcel w 1899 roku. Marcel Renault (1882-1903) mechanik z zawodu, był urodzonym przemysłowcem i handlowcem, był on pierwszym w Europie, który przewidział korzyści płynące z seryjnej produkcji.

Szopa w rodzinnym ogrodzie w Billancourt.Pierwszy samochód młodego konstruktora skonstruowany był w szopie w rodzinnym ogrodzie w Billancourt pod Paryżem. 1 października 1898 wyjechał jego pierwszy wehikuł, którym Louis Renault zrobił błyskotliwe wejście w świecie motoryzacji. Trójkołowy pojazd De Dion-Bouton napędzany jednocylindrowym silnikiem tej firmy, został zmieniony w mały czterokołowy wehikum, jak również Podwozie pierwszego samochodu Renault z jednocylindrowym silnikiem De Dion-Bouton z 1898 roku.inne elementy tego pojazdu były bardzo oryginalnie rozwiązane. Nowością konstrukcyjną była trzybiegowa skrzynia przekładniowa z przesuwnymi kołami zębatymi oraz wał napędowy( wynalazek Louisa Reanult), przekazujący napęd z silnika, znajdującego się z przodu pojazdu, na tylne koła. Od tego czasu zaprzestano stosowania bezpośredniego przenoszenia napędu poprzez łańcuchy i koła. Rozpoczęła się tym samym nowa era: „łatwiejszej jazdy”. Pojazd ten był bardzo proporcjonalny i ładny. Pierwszy samochód Renault przechował się do dziś i wystawiony jest w oknie sklepu firmy Renault na ulicy Champs Elysese w Paryżu.
Louis Renault prowadzi jeden z najstarszych modeli jednocylindrowych.24 grudnia 1898 Louis Renault spędzał Święta Bożego Narodzenia z kilkoma przyjaciółmi, obchodził wtedy swoje 21 urodziny. Pewny siebie i swojego wynalazku, założył się z nimi, że jego nowy pojazd potrafi pokonać 13 stopniowe wzniesienie Rue Lepic w górach Montmartre – był to Renault Typ A. Pierwszy samochód, skonstruowany przez Louisa Renault w 1898 roku z silnikiem De Dion-Bouton 1,75 koni mechanicznych. Mimo, że jego przyjaciele w pierwszym momencie niedowierzali, wkrótce zostali zmuszeni uwierzyć i to na własne oczy. Louis wygrał zakład, ale także jego kieszeń wzbogaciła się gotówką. Jego kariera zaczyna się rozwijać. Kilka miesięcy poźniej na swoim patencie: skrzyni biegów zarobił fortunę. Nastąpiło to wkrótce, kiedy wszyscy wytwórcy tamtych lat zaczęli wykorzystywać opatentowany system Louisa Renault.Typ A miał 270 cm3 pojemności (1,75 KM) trzy stopniową skrzynię biegów, mógł pomieścić dwoje ludzi poruszając się z prędkością 50 km/h.
Rodzina Renault. - Marcel Renault jako pasażer w trzykołowym De Dion-Bouton, Louis Renault prowadzi samochód środkowy, szwagier Renaultów za kierownicą prawego pojazdu. - 1899 rok. Renault Typ A.Po sukcesie w budowie pierwszego pojazdu Louis wraz ze swoim braćmi Marcelem i Fernandem zakłada 30 marca 1899 roku firmę „Renault Freres”- Bracia Renault na Avenue du Cours 10 w Billancourt., z kapitałem 60 tysięcy franków i z wielkim talentem i zdolnościami Louisa. Było to wielkie wydarzenie w świecie przemysłowym, przy czym na tą firmę złożyła się cała rodzina Renault, a konstruowanie i produkcję prowadzili dwaj najmłodsi jej przedstawiciele: Louis i Marcel.
Renault Typ B - pierwszy w świecie samochód benzynowy z nadwoziem zamkniętym z 1899r. Pierwszy pojazd wyprodukowany w nowo założonej firmie braci Renault z roku 1899 miał z przodu umieszczony jednocylindrowy silnik o mocy 1,75 KM. Początkowo był to silnik chłodzony powietrzem, następnie zastąpiono go silnikiem dwucylindrowym o mocy 3,5 KM chłodzonym wodą. Chłodnicę umieszczono z przodu pojazdu wprost pod silnikiem. Była to wężownica z licznymi żeberkami, odprowadzającymi ciepło na zewnątrz. Napęd przenoszony był na tylne koła poprzez sprzęgło, skrzynię biegów, wał z przegubami Cardana i przekładnią główną z dyferencjałem. Kolumna kierownicy stała pionowo i zaopatrzona była w korbę Renault z nadwoziem Phaeton z roku 1899. z dwoma uchwytami zamiast koła. Przednie koła były mniejsze od tylnych tak, jak w powozie konnym. Również mały rozstaw osi, w stosunku do rozstawu kół, przypominał powóz z zaprzęgiem konnym. W tym czasie bracia Renault opracowali i wypuścili na rynek pierwszy samochód o nadwoziu zamkniętym, który opinia publiczna nazwała „lektyką na kółkach”, ponieważ był krótki bardzo wysoki.. Był to prawdopodobnie pierwszy tego typu samochód na świecie.
Firma Renault Frées zaprezentowała 12 czerwca 1899 na paryskim MotorShow swoje dwa różne modele samochodów: Renault Typ A i Typ B. Typ B miał 450 cm3 pojemności i był dostępny jako wóz typu coupé . Oba auta miały silniki chłodzenie powietrzem.
Samochód Renault Typ C(3,5 KM, silnik De Dion-Bouton) z 1900 roku miał duże powodzenie w sprzedaży.Tego roku Bracia Renault wyprodukowali 76 pojazdów i zatrudniali w swojej fabryce 110 ludzi. Rozpoczynając produkcję wiedzieli oni ,że najlepszą ich reklamą jest sport – była to bardzo skuteczna reklama i marketing – bracia Renault byli z tego powodu bardzo zadowoleni. Wydali oni również książkę opisującą wszystkie rajdy w których uczestniczyli. Startując w różnych zawodach, jako kierowcy własnych pojazdów, odnosili zwycięstwa. Pasmo sukcesów sportowych braci Renault przerwała śmierć młodszego z nich – Marcela. W 1899 roku bracia Louis i Marcel wystartowali w wyścigu Paryż – Trouville.
Logo Renault z 1900 roku.W roku 1900 na trasie Paryż-Tuluza-Paryż o długości 1348 km odbyły się wyścigi drogowe, w których Louis Renault na swoim pojeździe własnej konstrukcji przejechał trasę rajdu ze średnią szybkością 42,5 km/h. Powstało pierwsze logo firmy Braci Renault.
Louis Renault na wyścigach Paryż-Bordeaux w 1901. Od lewej Louis Renault, Marcel Renault, R. Oury, M. Grus. W 1901 roku odbył się wyścig, na trasie Paryż-Bordeaux o długości trasy 565 km, o Puchar Gordona Bennetta. W klasie małych samochodów triumfowała firma Renault, której pojazdy zajęły pierwsze cztery miejsca W tym samym roku w czerwcu odbyły się także wyścigi na trasie międzynarodowej z Paryża do Berlina o długości 1193 km. Zwycięski samochód Renault w wyścigach Paryż-Wiedeń z 1902 roku, na którym sukces osiągnął Marcel Renault. Regulamin zawodów przewidywał podział pojazdów na klasy w zależności od ciężaru pojazdu. W klasie lekkiej (poniżej 400kg) zwyciężył samochód Louisa Renault o mocy silnika 7 KM ze średnią szybkością 58,5 km/h. Potwierdziło to tezę, że o szybkości decyduje korzystny stosunek mocy silnika do ciężaru pojazdu.
Renault powiększył swój asortyment do modeli Typ D i Typ E. Zostaje podpisana pierwsza międzynarodowa umowa licencyjna na montaż samochodów Renault w Belgii. Na czwartym Paryskim MotorShow bracia Renault prezentują swoją całą gamę pojazdów.
Rozbudowany warsztat.W 1902 wyścigi odbyły się na trasie o długości 1360 km z Paryża do Wiednia. W tych wyścigach w klasie średniej (400 do 650 kg) zwycięża samochód braci Renault o mocy silnika16 KM.
Samochody Renault były sprzedawane za 3000 franków była to suma równa rocznej średniej pensji w tamtych czasach. Firma rozwijała się gwałtownie i warsztat nad Sekwaną musiał zostać zmodernizowany.
W 1902 roku warsztat został rozbudowany i zajmował powierzchnię 7,500 metrów kwadratowych. Firma Renault wybudowała także pierwszy salon samochodowy, w którym oferowała kilka modeli pojazdów do sprzedaży. Powstaje pierwszy silnik konstrukcji Louisa Renault, miał 3750 cm3 pojemności, cztery cylindry i około 25 koni mechanicznych. Został wykorzystany podczas wyścigu Paryż- Vienna, który zresztą Louis wygrał.
Louis Renault i jego mechanik Szisz udają się na wagę przed startem do wyścigu Paryż - Madryt w 1903 roku.W 1903 roku na trasie rajdu Paryż-Madryt Marcel Renault nie ukończył wyścigu, gdyż zginął on wskutek zderzenia z innym pojazdem w obłokach kurzu przy wymijaniu miejsca wypadku. Miał 31 lat. To był wielki cios dla Louisa, ale także dla kibiców. W tym wyścigu Louis prowadził drugi samochód własnej marki z silnikiem o mocy 30 KM uzyskując szybkość przeciętną 100,25 km/h na etapie Paryż Louis i Szisz osiągają Bordeauxw wyścigu Paryż Madryt. Louis jeszcze nie wie o wypadku brata. W lewym górnym rogu Marcel na łożu śmierci. Tragedia Louisa Renault. Ferdynand zawiadamia Louisa, że ich brat Marcel, który miał wypadek umiera.Bourdeaux, a na trasie Bonneual – Chartes aż blisko 145 km/h – a był to rok 1903. Był on pierwszy w klasie średniej (do 650 kg). Wyścig ten, który pochłoną sześć innych żyć i podczas którego rannych było piętnastu uczestników, i został on wycofany przez międzynarodową organizację. Po tej tragedii Louis przerwał uczestnictwo w wyścigach jako kierowca, natomiast wozy marki Renault prowadzone przez innych kierowców osiągały dalej sukcesy w sporcie.
Powstała pierwsza ciężarówka Renault.
W 1904 Renault rozszerza sieć sprzedaży swoich produktów, ma teraz 120 dealerów w samej Francji. W tym roku wyprodukowano 948 pojazdów marki Renault.W 1905 roku Renault otrzymuje zamówienie na wytworzenie 250-ciu taksówek. Siedziba Renault przechodzi reorganizację, zmienia się z małego warsztatu na fabrykę przystosowaną do masowej produkcji. Renault zostało czołowym producentem pojazdów we Francji. Rozpoczyna się produkcja modelu Renault XB.
Renault wyścigowy z 1906 roku.W 1906 roku odbyły się pierwsze wyścigi Grand Prix Francji na torze w Le Mans, gdzie ciężar własny samochodu nie mógł być większy od 1000 kg. Zwycięzcą w tym wyścigu był samochód Renault kierowany przez fabrycznego kierowcę F. Szisza z pochodzenia Węgra. Do zwycięstwa samochodów Renault przyczyniło się zastosowanie wymiennych obręczy kół Wyścigowy samochód Renaulttyp "Grand Prix", zwycięża w rajdzie o Grand Prix Francji w 1906.z oponami (wynalazek Michelina), skracający znacznie czas wymiany ogumienia. Samochód Renault miał silnik bocznozaworowy czterocylindrowy w dwóch blokach, o średnicy cylindra 165 mm, skoku tłoka 150 mm. Pojemności 12980 cm3 i mocy 105 KM przy 1200 obr/min, zapłon wysokiego napięcia z iskrownika Boscha. Szisz na Renault uzyskał średnią szybkość 101 km/h.
Chevalier de la Légion d’Honneaur wyróżnił Louisa Renault za jego wysiłek włożony w rozwój Logo Renault z 1906.francuskiej motoryzacji. Został wyprodukowany pierwszy autobus marki Renault. Po ulicach Paryża jeździło kuż około 250 sztuk Renault Landeaulet „deux pattes”, których dwucylindrowe silniki osiągały zawrotną prędkość 35 km/h.
Zaczęto używać nowego logo Renault – widok przodu samochodu wewnątrz koła zębatego. Rozpoczyna się produkcja modelu Renault 18 CV.
W 1907 Reanult rozpoczyna produkcję lotniczych silników. W tym roku wyprodukowano około 3800 pojazdów marki Renault. Pierwszy autobus opuszcza fabrykę Reanult. Na dziewiątym paryskim MotorShow Renault prezentuje 10 i 15 miejscowe autobusy przeznaczone do komunikacji miejskiej. Taksówki Renault odniosły wielki sukces. Co druga taksówka w Paryżu jak i w Londynie była wyprodukowana przez Renault. Są one eksportowane do Nowego Yorku i do Buenos Aries.
Renault z nadwoziem Double Phaeton z roku 1908. W 1908 roku dużym powodzeniem cieszył się Renault z nadwoziem Double Phaeton. Wyposażony był z tyłu nadwozia w dodatkowe siedzenia, co było rzadko spotykane. Samochód ten miał silnik sześciocylindrowy, o średnicy cylindra 120 mm i skoku tłoka 140 mm, trzybiegową skrzynię biegów, sprzęgło stożkowe z okładziną skórzaną. Jak we wszystkich samochodach Renault z tego czasu chłodnicę miał bardzo dużą i umieszczoną za silnikiem. Napęd na koła tylne przenoszony był za pomocą wału przegubowego. Rozrusznik silnika działał na zasadzie sprężonego powietrza, co było nowością, która się nie przyjęła. Rozpoczyna się produkcja modelu Renault AX.
W 1909 umiera po długiej chorobie Fernand Renault. Po śmierci brata Louis Renault prowadzi sam z trójki rodzeństwa rodzinną fabrykę. Z tego powodu zmienia się także nazwa firmy ze starej „Renault Fréres” (Bracia Renault) na nową „Les Automobiles Renault” (Samochody Renault). W wieku 32 lat Louis Renault jest już sam ale mimo to ma wciąż wiele nowych pomysłów. Samochodu Louisa stają się coraz lepsze, produkuje on auta osobowe, małe autobusy jak i generatory prądu – właściwie wszystko co napędzane jest silnikiem spalinowym. Louis Renault nie ukrywał swojego entuzjazmu do lotnictwa. Dwa lata później jego fabryka była pierwsza w świecie wytwórnią zajmująca się pojazdami spalinowymi jak i aeronautyka. Jego silniki lotnicze biły rekordy nad rekordami. Rozpoczyna się produkcja modeli Renault 20 CV i 30 CV .
Ośmiocylindrowy unikalny silnik Renault z 1910 roku, był wykonany w niewielkiej liczbie egzemplarzy.W 1910 fabryka Renault rozrasta się do ogromnych rozmiarów, zajmuje powierzchnię około 136 tysięcy metrów kwadratowych, zatrudniała ponad 3600 pracowników. W tym roku w fabryce miał miejsce pierwszy strajk. Nowe metody produkcji prosto z USA z zakładów Forda, które miały przyczynić się do wzrostu wydajności, nie podobały się pracownikom. Louis Renault chciał aby jego pojazdy mogły konkurować cenowo z niedrogim modelem Forda T.W 1913 fabryka Renault zatrudniała ponad 5200 pracowników, produkcja wzrosła do około 10 tysięcy samochodów rocznie. Rozpoczyna się produkcja modelu Renault AK.
Paryska taksówka Renault użyta 7 września 1914 roku do przewiezienia posiłków na front.Okres I Wojny Światowej przyniósł rozgłos firmie Renault. Pod naporem niemieckim armia francuska cofała się w głąb Francji. Ofensywa niemiecka z kierunku Belgii przesunęła się na południe w kierunku Paryża. Dnia 6 września 1914 roku rozpoczęła się wielka bitwa nad rzeką marną. Francuzi ponosili wielkie straty, ginęło dziesiątki tysięcy żołnierzy francuskich dziennie. Należało szybko dostarczyć posiłki. Wówczas zapadła decyzja zarekwirowania około 500 sztuk paryskich taksówek Renault, którymi przewieziono dodatkowe posiłki francuskie (4 tysiące żołnierzy) . W każdym samochodzie jechało pięciu ludzi, dotarli oni szybko nie zmęczeni podróżą i mogli od razu wziąć udział w walce. Po trzech dniach walki, 9 września napór Niemców został zatrzymany, następnie oddziały wroga wycofały się, a taksówki paryskie stały się symbolem zwycięstwa, nazwano je „taxi de la Marne”. Były to wozy Renault typu AGS, gdyż przede wszystkim te samochody używano jako taksówki w Paryżu. Miały one silnik dwucylindrowy o średnicy cylindra 80 mm i skoku tłoka 120 mm. Podwozie taksówki Renault było w tym okresie bardzo rozpowszechnione i cenione.
Czołg Renault FT.W czasie trwania I Wojny Światowej fabryka Renault prowadziła produkcję na potrzeby frontowe. Renault produkowały silniki lotnicze (14500 sztuk), samochody transportowe (z napędem łańcuchowym), pancerne, czołgi i amunicję (około 8 milionów). Konstruktorzy samochodów, które były także dostarczane w ramach alianckiej pomocy do Rosji do zakładów Wołga, na pewien czas zawiesili swe zasadnicze zajęcia i przestawili się na konstruowanie na potrzeby wojenne. Louis Renault z powodzeniem opracował i wyrabiał w swoich zakładach w Billancourt nowe pociski armatnie o średnicy 75 mm. Zakłady w Billancourt, zajmujące wtedy obszar 14 hektarów zatrudniały ponad 5000 pracowników, wytwarzając 4200 pojazdów rocznie. Wielu ludzi, mężczyźni jak i kobiety, próbowało dostać pracę w zakładach Renault. 16 kwietnia 1917 na pole walki trafił lekki czołg M1917FT. Minister Obrony Francji Czołg Renault FT w Wojsku Polskim po I wojnie światowej. wydał rozkaz na wyprodukowanie 100 sztuk tego czołgu. W późniejszym czasie rządowe zamówienie wzrosło do 1100 sztuk. W terenie ten rewelacyjny i niewielki, ważący zaledwie 7 ton, dwuosobowy pojazd bojowy z działem kalibru 37 mm poruszał się z prędkością 8 km/h, napędzany 22 KM silnikiem, który był umieszczony z tyłu pojazdu i napędzał gąsienice za pośrednictwem skrzyni biegów i dwóch sprzęgieł włączających lewą bądź prawą gąsienicę, albo obie naraz.
Przyszły generał USA George S. Patton był pewien podziwu dla czołgu FT 17.W czasie pierwszej Wojny Świtowej firma Renault wyprodukowała swój pierwszy samolot.
Zespół fabryki Renault na stu konnych samochodach w wyścigu w Dieppe w 1918 roku.W 1918 Louis Renault został udekorowany medalem przez Chevalier de la Légion d’Honneaur za pomoc dla aliantów podczas I wojny światowej. Logo Renault z 1919 r.1919. Logo z 1906 roku zostało zmienione, samochód wewnątrz koła zębatego został zastąpiony przez czołg FT 17 – pojazd bojowy który zdobył sobie sympatię wielu generałów pierwszej wojny światowej.
Został zbudowany pierwszy traktor Renault GP, miał on silnik czterocylindrowy Renault o pojemności 4536cm3, wyprodukowano około 425 sztuk tego modelu.
Lata dwudzieste, to okres wielkiego rozkwitu motoryzacji francuskiej, produkuje się wówczas ponad 200 tysiące samochodów rocznie, a głównymi producentami są dwie firmy Renault i Citroen. Firmę Renault przekształcono w spółkę akcyjną. „Cesarz z Billancourt” opanował większą część rynku produkcji a także produkcji lekkich ciężarówek.
Samochód terenowy Renault z 1920 roku. W 1920 zaprezentowano nowy model Renault 10 CV. Był to pierwszy samochód Reanult, w który kolumnę kierowniczą umieszczono po lewej stronie. Firma Renault wyprodukowała pierwszy traktor.
Renault 6 CV z 1922 roku. W 1922 firma Louisa Renault przestała istnieć pod nazwę z „Les Automobiles Renault” a powróciła pod nową „Sociétè Anonyme de Usines Renault”.
Tego roku jeszcze nowy model został wprowadzony do produkcji: Renault 6 CV z cztero cylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 950 cm3 i mocy 18 koni mechanicznych. Logo Renault z 1923 roku.1923. Powstało nowe logo Renault, składało się ono z ozdobnego okręgu wewnątrz znajdował się symbol wlotu chłodnicy, na środku której był napis reprezentujący markę pojazdu. Rozpoczyna się produkcja modelu Renault 40 CV. Samochód Renault służył w 1924 roku prezydentowi Francji Gastonowi Doumergue w wyjazdach reprezentacyjnych.W 1924 Renault zakłada towarzystwo finansowe- DIAC- tak, że dealerzy Renault mogą oferować spłatę należności za pojazdy i wyposażenie w dogodnych dla siebie ratach. Louis Renault rozbudowuje do wielkich rozmiarów zakłady w swojej rodzinnej miejscowości Billancourt pod Paryżem. Prowadzi dalej działalność sportową, jego pojazd typ 40CV, w 1926 roku atakuje skutecznie rekordy świata w jeździe długodystansowej. Produkuje różne pojazdy osobowe w tym duże, wspomniany wyżej samochód typ 40CV z 6-cylindrowy silnikiem i mały 2-osobowy typ 6CV.
Logo Renault z 1925 roku.W 1925 wozy Renault zwyciężają w rajdzie Monte Carlo.
Symbol diamentu stał się oficjalnym logiem firmy Louisa Reanult, i można było go zobaczyć po raz pierwszy na masce Renault 40CV. Od tego roku hamulce na wszystkie koła były standardowo montowane we wszystkich samochodach Renault. Rozpoczyna się produkcja Renault NN- był to samochód, który „nigdy” się nie psuł. Samochód rekordowy Renault z 1926 roku Renault NN.W 1926 roku Renault wypuszcza nowe modele 11 CV i Renault Vivastella. R 11 CV nie zdołał osiągnąć przewagi nad dominującym w tej klasie pojazdem Citroen. Rozpoczęto produkcję traktorów Renault PE. Jedno miejscowy samochód rekordowy Renault zbudowany w 1926 roku z silnikiem 40 koni mechanicznych na torze Monthlery w czasie 24 godzin przebył odległość 4162 km z przeciętną prędkością 172 km/h. Renault Monasix.W 1927 do produkcji trafił Reanult Monasix, był wyposażony w sześciocylindrowy motor o mocy 12,5 KM. Nie był to udany model, miał za słaby silnik i w następnym roku został zastąpiony czterocylindrową, bardzo lekką i cichą jednostką napędową. Monasix był wykorzystywany między Renault Vivasix Renault 40CV z 1927 roku.innymi jako taksówa paryska i był produkowany na specjalne zamówienie. Do 1962 roku można było zobaczyć ten model w Paryżu i nie jednokrotnie ich liczniki wskazywały jeden milion przejechanych kilometrów!!! W tym roku jeszcze jeden samochód został wprowadzony do produkcji, nazywał się Renault Vivasix, był zaprojektowany dla kierowcy który potrzebował szybkiego, przestronnego komfortowego pojazdu, mogącego pomieścić od pięciu do siedmiu osób.
Renault Reinastella z nadwoziem Conduite Interieur z roku 1929.W 1929 roku rozpoczyna się produkcja modeli Renault Monastella i Reinastella. Renault w swym wielostronnym programie produkcyjnym miał również duże samochody luksusowe takie jak model Reinastella (luksusowe wykonanie typu Reinahuit) należał do ostatnich, produkowanych w tym czasie. Miał on silnik ośmiocylindrowy z widlastym układem cylindrów o pojemności 7700 cm3. Ośmiocylindrowy silnik widlasty było nowością w tym okresie, rozpowszechnił się dopiero w późniejszym okresie. Tego roku wyprodukowano około 44 tysięcy samochodów marki Renault.
Renault Nervastella.W 1930 rozpoczyna się produkcja Renault Nervastella i Nervasport 1300 cm3 pojemności, cztery cylindry – samochód ten zajmuje trzy pierwsze miejsca w Rajdzie Marokańskim.
1931. Renault rozpoczyna produkcję nowych miejskich autobusów, które stają się bardzo popularne. Wyprodukowano ok 470 sztuk. Renault Monaquatre.W 1932 w ofercie firmy Renault znajduje się dziewięć różnych modeli samochodów. Wprowadzony zostaje nowy pojazd Renault Monaquatre z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1300 cm3. Skonstruowano ciągnik, gdzie po raz pierwszy zastosowano silnik diesela o mocy 50 koni mechanicznych, który był przerobionym silnikiem benzynowym o mocy 40 PS.
Renault Celtaquatre.1933. Rozpoczyna się produkcja taxi Renault G7.W 1934 wprowadzono do produkcji bardzo ciekawy model Renault Celtaquatre jak również model Renault Javaquarte z 1937 roku.Vivasport. Renault Celtaquatre – pojazd stylistycznie podobny do amerykańskich pojazdów miał 34 konny silnik o pojemności 1400 cm3. W tym roku firma Renault wyprodukowała 44 tysiące pojazdów.W 1935 wozy Renault zwyciężają w rajdzie Monte Carlo.
W 1937 roku samochód Renault Juvaquatre okazuje się być gwiazdą paryskiego Salonu Samochodowego, z silnikiem o pojemności 1003 cm3 i o mocy 25 koni mechanicznych. Po raz pierwszy w dziejach firmy Renault pojazd miał samonośne nadwozie, lekkie, bezpieczne i aerodynamiczne, oraz przednie koła zawieszone niezależnie. Były to pomysły, które na tamte czasy wyprzedzały swoją epokę.W 1938 Louis Renault przebywał w Berlinie i tam widział prototyp „Samochodu dla Ludności” (Kraft durch Freude-KdF) – zaprojektowanego przez Ferdynanda Porsche na zlecenie Adolfa Hitlera – i to wywarło na nim wrażenie i zainspirowało. Kiedy Louis wrócił do kraju rozpoczął natychmiast prace nad planami francuskiego „KdF”. Do produkcji wprowadzono modele Renault Novaquatre i Juvaquatre Cabriolet.
Prototyp renault 4 CV zbudowany w ukryciu podczas odupacji przez Niemców Francji w 1942 roku. 1939. Rozpoczyna się produkcja Renault Primaquatre. Kiedy wybuchła II Wojna Światowa w 1939 roku prawie cała cywilna produkcja została zatrzymana tylko modele: Juvaquatres i Primaquatres, w których zastosowano hydrauliczne hamulce, znajdowały się w produkcji. W maju 1940 roku wojska niemieckie zajęły Francję. Wszystkie francuskie fabryki dostały się w ręce okupanta. Również zakłady Renault zatrudniające dotąd 45 tysięcy pracowników musiały produkować czołgi dla Niemców (Louis znacznie zmniejszył produkcję), w konsekwencji czego zostały po wojnie upaństwowione. Podczas wojny Louis Renault pracował nad francuskim KdF w wielkiej konspiracji przed Niemcami, a rezultatem jego pracy był prototyp Renault 4CV, który ujrzał światło dzienne 23 grudnia 1942 roku.
W latach 1942-43 alianckie bomby zniszczyły fabrykę Renault w 80 procentach wraz z maszynami i zmagazynowanymi surowcami. Zbombardowana przez aliantów fabryka w Billancourt zamyka swoje podwoje w 1944 roku.
Louis Renault był człowiekiem ponurym, bezwzględnym, wiele wymagającym od swoich pracowników i mało towarzyskim, zmarł 24 października 1944 roku. Śmierć zastała go w więzieniu, gdzie przebywał oskarżony o współpracę z okupantem niemieckim w czasie II Wojny Światowej. Jest wiele historii na temat jego śmierci: jedna z nich głosi że Louis zażył truciznę, inni mówią że zmarł z powodu choroby, ale tego się nikt już nie dowie…Od 16 stycznia 1945 roku zakłady należące do Louisa Renault zostały upaństwowione na mocy uchwały rządowej, podpisanej przez szefa rządu francuskiego, generała Charlesa de Gaulle, Regie National des Usines Renault (Zarząd Upaństwowionych Zakładów Renault). Nowym dyrektorem firmy Renault został Pierre Lefaucheux. Tuż po wojnie mimo znacznych zniszczeń fabryki Renault, dokonanych przez bombardowania alianckie, wznowiono produkcję. W tym roku 21 tysięcy ludzi pracowało w Renault a efektem ich pracy było wyprodukowanie 12 tysięcy różnego rodzaju maszyn, narzędzi. Tylko połowa produkcji (6 tysięcy) to pojazdy mechaniczne.1946 był to ważny rok od tego roku znów ruszyła produkcja osobowych samochodów. Firma Renault wyprodukowała 8500 samochodów, samochodów których większość to przedwojenne Javaquatres w dwóch wersjach: sedan (produkowany do 1949) i kombi (produkowany do 1959). Były wyposażone w hydrauliczne hamulce i hydrauliczne amortyzatory.
Renault 4CV.W 1947 na Salonie Samochodowym w Paryżu pokazano opracowany jeszcze w czasie wojny prototyp Renault 4CV – czterodrzwiową limuzynę z zamontowanym z tyłu silnikiem o pojemności 747 cm3 i trzybiegową przekładnią. Ze względu na niską cenę pojazd ten cieszył się ogromną popularnością (do 1961 r. wyprodukowano aż 1 105 000 egzemplarzy). Pierwszy renault 4CV opuszcza linię montażową 12 sierpnia, był to samochód dla mas. Pierre Lefaucheux chciał nadać temu samochodowi jedną z pośród tych trzech: Régine, Réginette albo Régiquatre, ale pracownicy z fabryki mieli nad nim przewagę i nazwali go 4CV. Pięciu robotników potrzebowało miesiąca na wykonanie Renault 4CV.
Rozpoczyna się produkcja traktora R3040, były one w pomarańczowe i od tego momentu wszystkie następne modele ciągników Renault będą na ten kolor malowane.
W 1948 40 tysięcy ludzi zatrudnionych jest w Reanult, wyprodukowano 96 tysięcy pojazdów. Opracowywano samochód znacznie większy od modelu 4 CV. Podobnie jak i 4 CV posiadał silnik z tyłu, tyle że przekładnia mieściła się pod zespołem napędowym. Jednak ze względu na zbyt małe wnętrze, zdecydowano się na układ klasyczny, a więc silnik z przodu i napęd kół tylnych. W efekcie w 1951 roku powstał model nazwany Fregate.
Renault rozpoczyna masową produkcję – jako pierwsi na świecie – traktorów z hydraulicznym systemem podnoszenia ładunków.
30 listopada 1950 był wprowadzony do produkcji Renault Frégate w Palais de Chaillot. Nie był to samochód duży, ale ciężki, za to był niezawodny, komfortowy, silnik nie miał zbyt dużo mocy. Inne nazwy proponowane dla niego to Goélette i Gallion.W 1951 Renault 4CV wygrywa 24-godzinny wyścig LeMans w swojej klasie. W czerwcu Fernand Picard rozpoczyna prace konstruktorskie nad nowym samochodem i nazywa Dauphine. Renault opracowało pierwszy w świecie traktor napędzany silnikiem typu diesel. Prezentacja samochodu Fregate. Rozpoczyna się produkcja traktorów z slnikiem diesla.
Renault Dauphine budowany w zakładach we Flins pod Paryżem.W 1952 roku otwarto w Flins, 50 km od Paryża, nowy zakład produkcyjny o wydajności 100 tysięcy aut rocznie. 24 lipca prototyp Renault Dauphine jest już prawie gotowy.W 1954 wyprodukowano 1 milion pojazdów po 1945 roku i 2 miliony od czasu powstania firmy Renault w 1898. 11 lutego umiera Pierre Lefaucheux a nowym dyrektorem Renault zostaje jego bliski przyjaciel i doradca Pierre Dreyfus. W grudniu startuje produkcja 4-dzwiowego Renault Dauphine(1954-1967).
W 1955 powstaje Saviem (SA des Vehicules Industriels et Equipments Mecaniques), która zajmuje się konstruowaniem ciężkiego sprzętu (autobusy, ciężarówki, itp.)
Renault Alpine 106.W 1956 Renault zleca firmie Amédé Gordini zmodyfikowanie Renault Dauphine. W tym samym roku były dealer Jean Rédélé otwiera nową kompanię R.D.L w Dieppe gdzie powstaje pierwszy samochód Alpine A106. Był on skonstruowany w oparciu o Renault 4CV ale karoseria pochodziła od znanego projektanta Michelotti.
W 1957 Dauphine Gordini (sportowa odmiana Renault Dauphine) została zaprezentowana na paryskim MotorShow. W tym samym roku rozpoczęto wiele nowych prac nad planami Renault 8, Renault 4, Renault 16. Poszukiwanie nowych rozwiązań doprowadziło w latach 1957-59 do powstania dość niezwykłych pojazdów. Kabinę pasażerską przesunięto maksymalnie do przodu, by z tyłu pozostawić miejsce na sporej wielkości silnik. Oprócz tych wizji istniał nawet prototyp mający jednostkę V8 złożoną z dwóch silników Dauphine. Nietypowe nadwozia tych aut powstawały w ośrodku Ghia. Jazdy testowe wykazały niepewne prowadzenie, więc koncepcję tę odrzucono.
W 1959 102 tysiące Dauphine I 15 tysięcy 4CV zostało sprzedanych w USA, 41 tys. W Niemczech, 19 tys. we Włoszech. Pod koniec tego roku Reanult posiadało sześć wielkich fabryk na świecie. W produkcji znajdował się 2-dzwiowy samochód Floride (1959-1963) z nadwoziem typu coupé, kabriolet i ze zdejmowanym sztywnym dachem hardtop. Rozpoczyna się produkcja Renault Estafette.Pod koniec lat 50-tych zaczęły powstawać wizje następcy modelu Renault Fregate.
Logo Renault z 1960 roku.6 lipca 1961 z linii produkcyjnej zszedł ostatni Renault 4CV z numerem karoserii 1.105.543. po szesnastu latach wytwarzania 4CV, 3 sierpnia rozpoczyna się produkcja nowego modelu: Renault 4 – był pierwszym samochodem z Billancourt z przednim układem napędowym. Patrząc od przodu pojazdu widzimy najpierw skrzynię biegów, następnie przekładnię główną z półosiami potem dopiero znajduje się sprzęgło i silnik Był to pierwszy samochód na świecie z hermetycznie zamkniętym układem Renault 4.chłodzenia. Dzięki miękkiemu zawieszeniu i dużej pojemności bagażowej, był on chętnie kupowany przez rolników i drobnych przedsiębiorców. W sprzedaży dostępne były również inne wersje: pick-up, furgonetka, limuzyna i przeznaczone dla młodzieży cabrio. Do zakończenia produkcji w 1992 roku wyprodukowano wyprodukowano 8126200 sztuk „quatrelle” (czwórek) i ich nowszej wersji – Renault 6 (produkowany między 1968 a 1975 ). W 1961 roku gotowe są projekty nie tylko pierwszej na świecie kombi limuzyny, ale i sedana oraz coupe. Z tych samochodów narodzi się w 1965 ostateczny, rewolucyjny model R 16. Renault Caravelle.W marcu 1962 roku na salonie genewskim zaprezentowany został samochód Caravelle – dla samochodów z nadwoziem typu coupé, kabriolet i hardtop – który otrzymał silnik o większej pojemności i mocy niż silnik Floride. Miał tarczowe hamulce na cztery koła, był produkowany do 1968 roku.
Renault 8.22 czerwca 1962 odbyła się prezentacja Renault 8. Oprócz silnika z Caravelle wykorzystano także hamulce – w którym po raz pierwszy w seryjnej produkcji zastosowano tarczowe hamulce na wszystkie cztery koła. Silnik umieszczony z tyłu pojazdu, który był bardzo nowoczesny. W Renault 10 Major.żeliwnym kadłubie silnika umieszczono tak zwane mokre tuleje cylindrowe Model R-8 wytwarzano 11 lat do 1973 roku. Renault przedstawiło prototyp samochodu klasy średniej nazwany Cx 15. Jak nie trudno się domyślić symbol ten wskazywał wielkość wspóczynnika doskonałości aerodynamicznej. Ta specyficzna wersja Dauphine napędzana była silnikiem 1093 cm3 i osiągała prędkość 154,4 km/h.
W 1963 Saviem podpisuje porozumienie na co-produkcje silników do pojazdów specjalnych specjalnych niemiecką fabryką MAN.
W 1964 rozpoczęła się produkcja Renault 8 Gordini- była to sportowa odmiana Renault 8 Major. Renault 16. 2 stycznia 1965 pierwszy Renault 16 jest już gotowy, jeszcze tylko dwa dni przed oficjalną prezentacją. W marcu nastąpił oficjalny debiut Renault 16 na salonie genewskim. Wprowadzenie samochodu klasy 1,5 litra było pewnym ryzykiem. Wiadomo było, że utrzymanie samochodu w tym czasie we Francji było drogie. Samochód ten był ekonomiczny w zużyciu paliwa, a czynności obsługowe sprowadzono właściwie tylko do wymiany oleju co 5000 km. Napędzany na koła przednie, podobnie jak w Renault 4. produkowany był do 1979 roku. Renault 16 był pierwszym modelem firny Renault, który otrzymał tytuł „The car of the year”.Był to pierwszy na świecie samochód z karoserią typu „Hatchback”. Cały ciężki sprzęt produkowany przez Renault od tej pory nosi nazwę SAVIEM, nazwa Renault używana jest tylko dla vanów i pick-upów.
1966 Renault wybudował fabrykę montażową w Bułgarii gdzie zmontowano ok. 150 sztuk samochodu Renault 8. W tym samym roku wyprodukowano we wszystkich zakładach 738 tysięcy pojazdów tysięcy, z których 333 tysiące sprzedano za granicą. Renault 6.W 1968 wprowadzono do produkcji Renault 6, był większy od Renault 4 ale mniejszy od Renault 16. Renault 6 miał silnik o pojemności skokowej 850 cm3 i był modyfikacją silnika pochodzącego z Renault Dauphine-Gordini o mocy 38 KM i 5000 obrotów na minutę. Rozpoczyna się produkcja ciągników Renault VF przystosowanych do prac w sadach i winnicach. Renault 12. W 1969 wyprodukowano jeden milion samochodów z czego 500 tysięcy wyeksportowano. Na paryskim MotorShow zaprezentowano Renault 12. Ideą tego projektu było stworzenie ekonomicznego, przestronnego o dużym bagażniku pojazdu, który mógł by być wytwarzany na całym świecie ( w Rumuni Renault 12 nazwany był Dacia, a w Brazylii Corcel).
Traktory Renault zaczęto produkować pod nową nazwą – Renault Motoculture.
Od 1970 roku firma Renault rozpoczyna produkcję modelu Renault 12. był bez wątpienia najciekawszą spośród 5 innych podstawowych modeli firmy renault produkowanych w tym czasie. Silnik będący rozwiązaniem konstrukcyjnym Renault 8 i 10 umieszczony został z przodu pojazdu przed skrzynią biegów- był to pierwszy samochód Renault gdzie zastosowano takie rozwiązanie. W tym typie auta firma Renault zastosowała nadwozia typu kombi-limuzyna z piątymi drzwiami. W ciągu 10 lat czyli do zakończenia produkcji (1980) z bram fabryki wyjechało około 3,5 mln sztuk Renault. 19 lipca zakończono wytwarzać Renault 8 Gordini (wyprodukowano około 10 tysięcy sztuk tego modelu).
Renault Rodeo 4.W 1971 roku Renault wprowadziło do sprzedaży model Rodeo 4. Było to auto dla młodych ludzi, niezamożnych mieszkańców małych miejscowości, rolników i ludzi spędzających wiele czasu na łonie natury. Auto było proste w prowadzeniu, nie wymagało zbyt troskliwej obsługi, oferowało znośne warunki podróży. Silnik o pojemności 845 cm3 i mocy 27 KM, spory prześwit pozwalał pokonywać przeszkody terenowe mimo braku napędu 4×4.
W październiku 1971 rozpoczęto produkować Renault 15 i Renault 17 (1971-1979). Po raz pierwszy wprowadzono do produkcji Renault Alpinie 310.

Renault 15. Renault 17. Renault Alpine 310.

 

Logo Renault z 1972 roku. 28 stycznia 1972 roku pokazano kolejny model nowej gamy – Renault 5 (jeden z większych sukcesów firmy Renault). U progu kryzysu naftowego oszczędna „piątka” okazała się strzałem w dziesiątkę. W jej trzydrzwiowym nadwoziu wygodnie mieściło się 4 pasażerów, a po złożeniu tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wzrastała z 215 do 900 dm3. Renault 5 zapewniał wygodę i Renault 5.miał bardzo uniwersalne nadwozie. Projektant Renault – Boue – przypadkowo natrafił na stare zdjęcia Renault 4, które go w pewien sposób zainspirowały. Rozpoczął prace nad projektem i bardzo szybko miał gotowy szkic Renault 5. Zaprezentował swoje rysunki kolegą, którzy rozpoczęli prace nad nowym projektem Baue. Potrzebowali oni tylko dwóch dni do zakończenia prac nad modelem Renault 5, aby móc go przekazać do produkcji (potrzebowali tylko tyle czasu, ile trzeba było na wyprodukowanie 27 samochodów Renault 6). Dziennikarzą prasie i społeczności natychmiast spodobał się nowy produkt – Renault 5. Boue nie doczekał się prezentacji R 5,zmarł na raka. W tym roku zaczęto używać nowego symbolu, które pan Vasarely zaprojektował. Już nie zawierało nazwy fabryki, był to całkiem inny projekt, ale po przeprowadzeniu badań we Francji okazało się, że jest w 90% bezpośrednio kojarzony z marką Renault.
Renault Rodeo 6.Na początku 1973 roku wprowadzono podobny pojazd do Rodeo 4, z tym że za punkt wyjścia przyjęto model Renault 6. Rodeo 6 miał mocniejszy silnik (1108 cm3, 48 KM) i zmodyfikowaną przednią partię nadwozia.W 1974 zaprezentowano pierwszy francuski silnik V6 od 35-ciu lat, który miał być montowany w Renault 30. Silnik ten o symbolu „PRV 261 V6″ był opracowany przy współpracy z Peugotem i Volvo,miał aluminiową głowicę. Renault 17 TS został przemianowany na Renault 17 Gordini. Renault 30.W lutym 1975 roku rozpoczęto produkcję Renault 30 z zamiarem zastosowania w tym modelu dużego silnika o dużej pojemności i wysokiej mocy. Zastosowano silnik widlasty sześciocylindrowy o pojemności 2,7 litra i mocy 103,4 kW. Berliet – firma zajmująca się produkcją ciężarówek łączy się z SAVIEM.
Powstało Renault Sport (od samego początku istnienia Renault zajmowało się sportem). Renault Sport z siedzibą w Viry-Chatillon (zakład znajdujący się na terenie 6000 m kwadratowych) zajmowało się prowadzeniem wszelkiej działalności związanej z Formułą 1, natomiast Renault Sport z siedzibą w Antony zajmowało się rozwojem i homologacją samochodów wyścigowych i rajdowych.
18 listopada 1975 Pierre Dreyfus – już 68 letni dyrektor Renault – planuje odejść na emeryturę ale ma problemy ze znalezieniem następcy. Jednak po wielu spotkaniach podejmuje decyzję i jego stanowisko przejmuje Bernard Vernier Palliez – nowy dyrektor Renault. Rozpoczyna się produkcja Renault 20, mniejszej wersji Renault 30. Samochód Renault 20 miał to samo nadwoziem co Renault 30 lecz mniejszy, 4-cylindrowym silnik o pojemności 1,6 litra. Silnik nie był nową konstrukcją, była o zmodernizowana konstrukcja oparta na bazie silnika z Renault 16. Renault 14. Renault 18. W marcu 1976 oficjalna prezentacja Renault 18 ( jego konstrukcja została opracowana w ciągu 18 miesięcy).W tym roku rusza produkcja Renault 5 Alpine.
25 maja został oficjalnie zademonstrowany samochód Renault 14. Silnik jego pochodził z Peugeot (była to co-produkcja koprodukcja z Peugeot). Kierownictwo Renault doszło do wniosku, że odpowiedni silnik wytwarza współpracująca firma. Został wycofany z produkcji w pierwszej połowie 1983 roku, wyprodukowano 994887 sztuk. Renault 14 miał oryginalną sylwetkę nadwozia z łukową krawędzią dolną pomiędzy osiami kół.1977. Wyprodukowano 5 milionów Renault 4.
W 1978 roku wszedł do produkcji o eleganckiej sylwetce Renault 18. Do budowy jego podwozia wykorzystano płytę podłogową z Renault 12, można przypuszczać, że mamy do czynienia z pojazdem mało nowoczesnym, jednak tak nie jest. Powstaje Renault Vehiclues Industriels (pojazdy przemysłowe) i przejmuje całą SAVIEM wraz z Berliet.W 1979 Renault podpisuje umowę z amerykańską firmą Mack Trucks.
Renault Fuego. W 1980 roku na salonie w Genewie zaprezentowano model Renault Fuego – następca Renault 15 i 17. Sportowy Renault osiągnął natychmiastowy sukces, przerósł wszelkie oczekiwania i zdecydowanie był najlepiej sprzedającym się coupe. wiele jego elementów nadwozia zostało wykorzystane z Renault 18. Jest doskonale aerodynamiczny, mocno przechyla się na zakrętach, co wynika z zastosowania miękkiego zawieszenia, wsiadanie i wysiadanie jest wygodne, dotyczy to nawet tylnych siedzeń. Należy do samochodów nazwanych coupe-kombi. Po Renault Fuego nowa sensacja Renault 5 Turbo z silnikiem 1397cm3 Alpine i mocy 250 KM. Nazwa Berliet przestaje istnieć i od tej pory ciężarówki nazywają się Renault. Rozpoczyna się produkcja dostawczych samochodów Trafic i Master. Zmieniono nazwę Renault Motoculture na Renault Agriculture i nadano logo odróżniające sprzdawców maszyn rolniczych Renault od delarów samochodów czy ciężarówek.
W 1981 rozpoczęto oficjalnie produkcję modelu Renault 9 – powstał on jako wynik wieloletnich doświadczeń firmy z prac nad zmniejszeniem zużycia paliwa, funkcjonalnością wnętrza nadwozia i wygody jazdy.Auto otrzymuje tytuł „The car of the Year”. Następcą Bernarda Vernier Palliez zostaje Bernard Hanon – nowy prezydeny Reanult. Renault Rodeo 5.Na przełomie lat 1981/82 wprowadzono następcę samochodu Rodeo 4 reprezentującego podobną koncepcję – Renault Rodeo 5. Od tego roku wytwarzana zostaje amerykańska wersja Renault 9.
Renault 11.Na początku 1983 zaprezentowano nowy model średniej wielkości Renault 11 oraz wersję coupé Renault 9. Jest to rok, w którym Renault 5, 9, 11 i 18 są najlepiej sprzedającymi się samochodami we Francji.Ciągnik Renault V.I G260 ogłoszony jest „Truck of the year”. Renault przejmuje kontrolę nad Mack Trucks. Autokar Renault FR 1 wchodzi do produkcji. Renault Espace.W kwietniu 1984 do produkcji wchodzi Renault 25 (wytwarzany do 1990 roku) – był zastępcą Renault 20 i 30 – a w grudniu Renault Espace – pierwszego w Europie samochodu jedno bryłowego (MPV – Multi Purpose Vehicle). Renault produkuje 12 modeli aut w 160 różnych wersjach.
Renault 5.Od 1985 roku rozpoczęto produkcję zmodernizowanego Renault 5 z nadwoziem pięciodrzwiowym i i wersji towarowej Renault 5 nazwanej Express. „Mały przyjaciel”- tak nazwał w testach w sierpniu 85 ten samochód niemiecki ADAC. Wprowadzenie Renault „piątki” na rynek, pozwoliło na wzmocnienie finansowej kondycji firmy. Rozpoczyna się produkcja cięzarówki Renault Midliner. Alpine 310 zostało zastapione przez Renault Alpine V6 GT.
Renault 21.W 1986 startuje produkcja Renault 21 następcy Reanult 18. Jest sprzedawany w 25 krajach świata (w USA nazwany jest Medalion).
7 grudzień 1987 nowym prezydentem Renault zostaje Raymond Lévy. Renault 25.W 1988 rozpoczyna się sprzedarz Reanult 25 w USA pod nazwą Premiere.
Oficjalna prezentacja „hitu lat osiemdziesiątych” Renault 19 (następcy modelu R9/R11, która odbyła się we wrześniu 1989, zbiegła się z początkiem restrukturyzacji przedsiębiorstwa, wprowadzeniem nowych technologii, wymagań jakościowych i powrotem Renault do Formuły 1. Renault i DAF łączą siły powiększając ofertę o pojazdów o masie od 2,5 ton do 4,2. Renault powróciło do Formuły 1 jako partner wyposażający stajnię Wiliamsa w silniki. Renault 19.1990 roku Renault 19 stał się samochodem nr 1 w niemieckiej klasyfikacji samochodów importowanych. Również ogromny sukces odniósł wprowadzony do sprzedaży Renault Clio – „samochód roku 1991″ (oraz „samochód roku 1992″ w Polsce). W tym samym czasie ruszyła produkcja nowej wersji Espace (od 1984 roku z fabryki wyjechało 200 tysięcy tych aut).

Renault Clio. Renault Alpine 610.W 1991 Renault Clio, następca Renault 5, otrzymuje tytuł „The car of the Year”, Renault Ligne AE „The Truck of the Year”, autokar Renault FR1 „The Buss of the Year” a Raymond Lévy „The President of the Year”. Rozpoczęła się produkcja ostatniego z rodu Alpine – Renault Alpine 610 Turbo. W 1995 zakończono produkcję tego modelu i mało kto zauważył, że wraz z nim z rynku zniknęła znakomita marka Alpine, która jeszcze dwadzieścia lat temu stanowiła o obliczu samochodowych rajdów. Logo Renault z 1992 roku. Renault Safrane. W 1992 kolejna zmiana dyrektora Renault na Louisa Schweizera, który ogłosił 1991 rok najlepszym rokiem firmy Renault. 31 marca zostaje zamknięta stara fabryka w Billancourt. 5 października rozpoczynają się przygotowania do produkcji Renault Twingo. Startuje produkcja Renault Safrane następcy Renault 25. Wprowadzono nowe trzy wymiarowe logo, wskazujące na nową jakość firmy Renault. W lipcu Renault 19 przechodzi Facelifting. Williams-Renault został mistrzem świata konstruktorów Formuły 1.
Renault Twingo.W 1993 prezentacja auta konceptualnego Renault Raccon na genewskim MotorShow. Renault Twingo dostępny jest już w salnoach sprzedaży. Williams-Renault został mistrzem świata konstruktorów Formuły 1. Rozpoczyna się produkcja traktorów Renault Cere. Renault Laguna.W roku 1994 Renault wprowadza na rynek bardzo udany model Renault Laguna- następcę Renault 21. Wraz z nim przestano używać cyfr i liczb do oznaczania modeli oraz rozpoczęto nową erę w designie samochodów Renault – charakterystycznie zakończona maska. Williams-Renault został mistrzem świata konstruktorów Formuły 1. Renault Mégane.W 1995 rozpoczęła się produkcja Renault Mégane w wersji 5D – następcy Renault 19. Williams-Renault został mistrzem świata konstruktorów Formuły 1. Renault jest czołowym producentem traktorów we Francji i czołowym dystrybutorem maszyn rolniczych w Europie zachodniej.

Renault Mégane Classic.W 1996 rozpoczęła się produkcja ciężarówki Renault Premium a we wrześniu produkcja Renault Mégane Scénic (Mini Vana) i Renault Mégane Classic. Williams-Renault został mistrzem świata konstruktorów Formuły 1. Zwycięstwa w latach 1992, 1993, 1994, 1995, 1996 potwierdzają, że Renault jest niedoścignionym mistrzem w konstruowaniu silników samochodowych.W 1997 rozpoczęła się produkcja Renault Kangoo i nowego busa Reanult Master. W październiku odbyła się prezentacja Renault Mégane Cabrio. Rozpoczęła się produkcja ciągników Renault Ares i Renault Cergos. Mégane Scénic uzyskał tytuły „samochód roku” na świecie i w Polsce. Od września tego roku wszystkie modele Renault posiadają w standardzie przynajmniej jedną poduszkę powietrzną. Janusz Kulig wraz z pilotem Jarosławem Baranem zdobywa Mistrzostwo Polski na Renault Maxi Mégane.
Renault Kangoo. Renault Master. Renault Mégane Cabrio. Renault Mégane Scénic.

 

Renault Clio 2 Obchody stulecia Renault.W 1998 firma Renault obchodzi stustulecie swojego istnienia. W dniach 8-10 maja na ulicach Paryża odbył się międzynarodowy zlot zabytkowych samochodów Renault. Była to jedna z imprez zorganizowanych w ramach obchodów stulecia istnienia firmy Renault przez CAAR (Klub Miłośników Starych Renault). Rozpoczęła się produkcja nowego Renault Clio 2. Na genewskim MotorShow zaprezentowano pierwszy w Europie benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem. Renault Master zdobywa tytuł „Samochodu roku 1998″ w kategorii aut dostawczych. W maju tego roku Laguna przechodzi Facelifting. W tym roku Renault Agriculture wyprodukowało 9000 ciągników, z czego 2500 zostało eksportowanych. Obroty wyniosły trzy mniliony franków.
Renault Mégane Grandtour.Renault w 1999 roku nadal był pierwszą w Europie marką samochodów osobowych i dostawczych. W kwietniu wszystkie modele Renault Mégane przechodzą Facelifting. Wprowadzono do sprzedarzy nowy model z rodziny Mégane – Renault Mégane w wersji kombi (Grandtour). We wrześniu pojawia się w sprzedaży nowy wyodrębniony z rodziny Mégane – Renault Scénic (również po Faceliftingu). Jean-Louis Schlesser wygrał Rajd Paryż-Dakar na Renault Mégane buggy. Firma Renault otwiera nową fabrykę w Brazylii i powraca do produkcji samochodów w Meksyku. Odbyła się oficjalna prezentacja Renault Scénic 4×4. Renault Thalia.Zakłady Renault w Douai na północy Francji jako jedyne produkujące nowego Scénica wprowadziły od grudnia trzecią zmianę, co pozwoliło na zwiększenie produkcji do około 1800 sztuk dziennie. Renault Clio zajęło pierwsze miejsce w Europie pod względem popularności sprzedaży w segmencie małych samochodów. W samej Europie znalazło nabywców 1 milion 500 tysięcy aut, co stanowi 10,1% udziału w rynku nowych samochodów a około 1 milion 800 tysięcy pojazdów w ponad 100 krajach świata. Firma Renault stała się posiadaczem 51 procent akcji w Dacii.
Renault Laguna 2.W 2000 roku Renault rozpoczęło przygotowania do swego powrotu do mistrzostw świata w Formule 1 w sezonie 2002. Po drogach całego świata jeździ milion Scéniców. Firma Renault ma już w swoim posiadaniu 73,29 procent akcji w Dacii.
W 2001 roku koncern Renault wprowadza do sprzedaży nowe modele samochodów: dostawczego Trafica oraz osobowe – Avantime, Thalia i Laguna 2. Nowy Renault Trafic otrzymuje tytuł „Vana Roku”. Na polskim rynku dostępny jest już Clio V6.
Renault Scénic. Renault Trafic. Renault Avantime.

 

Renault VelSatis. Renault Megane 2.W 2002 roku pojawia się zupełnie nowy model Renault VelSatis. 6 grudnia rozpoczyna się sprzedaży Renault Mégane 2 (auto zdobyło pięć gwiazdek na pięć możliwych w wynikach testów zderzeniowych Euro NCAP) w Polsce. Firma Renault zapowiada nowy debiut na styczeń marzec 2003 roku – Renault Scénic 2.

 

Renault Espace 4.Renault Scénic 2.W styczniu 2003 Firma Renault wprowadziła do sprzedaży Renault Espace 4, w kwietniu w salonach pojawił się Renault Kangoo po Faceliftingu. Na lipiec przewidywana jest premiera Scénic 2, który ma być produkowany w dwóch wersjach nadwoziowych: normalnym pięcioosobowym oraz z przedłużonym rozstawem osi – wersja Grand siedmioosobowa. W październiku ma się pojawić w sprzedaży Mégane 2 w wersji Classic, Grandtour jak i Cabrio ze sztywnym szklanym składanym dachem. Na przełomie zimy i wiosny 2004 roku zobaczymy nowe Clio 3.
Koncern Renault zatrudnia dziś około 141 000 pracowników, obecnie produkuje samochody we Francji i w swoich filiach w: Hiszpanii, Belgii, Turcji, Słowenii, Portugalii, Argentynie, Brazylii oraz montuje w Rosji, Kolumbii, Urugwaju, Maroko, Malezji i w Chinach . Wytwórnie samochodów ciężarowych znajdują się nadto w USA, Wielkiej Brytanii i Czechach. W 1994 roku akcje Renault trafiły na giełdę i obecnie tylko 46% jest w posiadaniu państwa.
Firma Renault wyspecjalizowała się nie tylko w produkcji samochodów osobowych, sportowych i użytkowych, ale także jest dużym producentem ciągników rolniczych, wagonów kolejowych i innego sprzętu, w tym obrabiarek specjalnych i urządzeń potrzebnych do seryjnej produkcji samochodów. Urządzenia do produkcji samochodów z firmy Renault pracowały między innymi w radzieckich zakładach Moskwicza. Według licencji Renaulta wytwarzany był w Rumuni słynny w Polsce samochód Dacia, a w Stanach Zjednoczonych pracowała duża fabryka wytwarzająca wozy Renault 9.Samochody marki Renault zdobyły sobie powodzenie niezawodnością (wszystkie ośrodki przemysłowe Renault posiadają Certyfikat ISO 9002) i dużą liczbą produkowanych egzemplarzy. Zwłaszcza małe samochody, w produkcji których Louis Renault wyspecjalizował się, były chętnie kupowane. Do dzisiaj w programie produkcyjnym znajdują się małe wozy takie jak Renault Clio i Twingo.
Opracował Piotr Szydłowski członek Klubu Renault we Wrocławiu

Rok 1978 to pierwsza data z życia firmy PUH ZDUNEK Sp. z o.o. – jest to formalny rok jej utworzenia. Przez czternaście lat działalności firma funkcjonowała na lokalnym rynku jako warsztat naprawczy oraz pośrednik zarówno w skupie jak i sprzedaży samochodów używanych. Rok 1992 zaowocował podpisaniem umowy koncesyjnej z francuskim koncernem Renault. W 2004 roku Prezes Tadeusz Zdunek otworzył Punkt Sprzedaży Samochodów Nowych w Gdańsku, dwa lata później natomiast zakupił salon sprzedaży samochodów nowych wraz z serwisem w Gdyni przy ul. Morskiej stając się tym samym jedynym Autoryzowanym Dealerem Samochodów Nowych Renault na terenie Trójmiasta.

Ciągłe doskonalenie jakości obsługi zostało uwieńczone otrzymaniem Certyfikatu Jakości ISO 9002 w roku 2001 (w rok po otrzymaniu certyfikatu przez Renault Polska). W 2002r. PUH Zdunek otrzymało status Centrum Obsługi Firm Renault – oznaczało to kolejną szansę dla firmy, konkretnie umożliwiło podjęcie współpracy w zakresie dostawy pojazdów oraz świadczenia usług serwisowych z największymi odbiorcami funkcjonującymi na terenie Pomorza – m.in. GRUPA LOTOS S.A., LPP S.A., Żuraw Grohmann Sp. z o.o., PIPE LIFE POLSKA S.A., Bedeker Outsourcing Group czy Figel Sp. z o.o..

 

2008 rok był owocny dla PUH ZDUNEK Sp. z o.o. Na ogłoszonej po raz drugi liście największych polskich grup dealerskich i dealerów samochodowych Top 50 podczas III konwencji Polskich Dealerów Samochodowych PUH ZDUNEK Sp. z o.o. debiutując jako największy dealer Renault na terenie Polski uplasował się na bardzo wysokim 25. miejscu wśród 1400 dealerów wszystkich marek. Kolejnym tegorocznym sukcesem firmy było znalezienie się na liście tzw. Diamentów Forbesa, czyli na liście polskich przedsiębiorstw najszybciej zwiększających swoją wartość. PUH ZDUNEK Sp. z o.o. zajął dwunaste miejsce w kategorii firm od 50 do 200 milionów PLN, plasując się za takimi firmami jak deweloper ALLCON S.A. , INPRO Sp. z o.o. czy KOKOSZKI S.A. oraz przed ELEKTROMONTAŻ GDAŃSK S.A. , NORD CAPITAL Sp. z o.o. lub BMG BOGDAN GOWOROWSKI. Za przewagę konkurencyjną firmy można uznać, prócz ciągłego podwyższania kwalifikacji zarówno kadry kierowniczej jak
i pracowników innych szczebli, nieustanne inwestycje, np. w 2008 roku rozpoczęto przebudowę i modernizację salonu w Gdańsku, która ma na celu odświeżenie oraz unowocześnienie obiektu. Planowana jest również dalsza ekspansja – Firma ma w planach otwarcie dwóch kolejnych punktów sprzedaży.

Zdunek od lat użycza swoich samochodów gwiazdom Festiwalu Dobrego Humoru. Jest to bardzo ważne wydarzenie zarówno towarzyskie jak i kulturowe na terenie Gdańska. Udział firmy w imprezie polega na przewożeniu znanych osobistości samochodami z salonu. W poprzednich latach firma wspierała takie akcje jak Festiwal Sopot, Top Trendy czy Festiwal Gwiazd, a także obsługiwała koncert Jean Michele Jarre w Gdańsku.
Firma, zgodnie z polityką całego koncernu, który kładzie duży nacisk na kwestie bezpieczeństwa, bierze udział w programach związanych z promocją bezpiecznych zachowań na drodze. Udział w Pikniku Motoryzacyjnym „ABC bezpieczeństwa” miał na celu propagowanie wśród kierowców zachowań zmniejszających ryzyko wypadków.

Renault Zdunek jest sponsorem wielu wydarzeń sportowych. Firma do tej pory była głównym sponsorem Macieja Zdunka, wielokrotnego mistrza Polski w motocrossie. Ponadto wspiera rajdy samochodów górskich, klub piłkarski Bałtyk Gdynia a także w ostatnim czasie została sponsorem zespołu rajdowego Renault Zdunek Rally Team.
Rok 2011 to kolejne przedsięwzięcia – byliśmy partnerem Zbigniewa Gutka Gutkowskiego, który w samotnym rejsie Velux 5 Oceans opłynął Świat zajmując zaszczytne 2 miejsce. Zostaliśmy wyróżnieni podczas Ogólnopolskiego Kongresu Dealerów Samochodowych za Najlepszą Inicjatywę Marketingową Roku tj. udział przy produkcji filmu „CZARNY CZWARTEK”. Od 2011 r. Twarzą „Marki ZDUNEK” jest Pan Mirosław Baka, znany aktor i wierny klient firmy ZDUNEK.
Rok 2012 r. to zapowiedź kolejnych sukcesów. Rozpoczęliśmy go, więc współpracą z Piotrem Myszką- W-ce Mistrzem Świata klasy RSX,. Piotr po emocjonujących i bardzo wyczerpujących regatach sięgnął po srebro. Wynik jest kontynuacją jego świetnej passy trwającej już 1, 5 roku ( brąz ME 2010, złoto MŚ 2010, złoto MP 2011, złoto ME 2011 i srebro MŚ 2011). Piotr Myszka został zwycięzcą plebiscytu na najlepszego sportowca z Gdańska podczas IX Gali Sportu zorganizowanej w Filharmonii, wyprzedzając tym samym Mariusza Kusznierewicza i Zbigniewa Gutkowskiego.

Prezes firmy PUH Zdunek Sp. z o. o. – Tadeusz Zdunek to osoba, która miała również istotny wpływ na sytuację w gdańskim klubie żużlowym po sezonie 2012. Dlatego w roku 2013 Renault Zdunek został sponsorem tytularnym gdańskiej drużyny. Oficjalna nazwa pod którą od roku 2013 rywalizują w I lidze gdańscy żużlowcy to Renault Zdunek Wybrzeże Gdańsk.

W roku 2014 punkt Dacia Zdunek, który mieścił się do tej pory przy ul. Abrahama w Gdańsku został przeniesiony do nowego salonu w Sopocie, przy Al. Niepodległości 940. Jest to jeden z pierwszych salonów w Polsce przygotowany według nowych standardów marki Dacia. Wychodząć naprzeciw oczekiwaniom klientów jeszcze  tym samym roku został uruchomiony autoryzowany serwis Renaul i Dacia. W roku 2015 udało się wprowadzić do salonu w Sopocie sprzedaż samochodów marki Renault. 

Lata 2015 i 2016 to kolejne sukcesy zarówno w sprzedaży samochodów jak i wyczynów sportowych naszego ambsadora marki, Piotrka Myszki. Piotr zdobył tytuł Mistrza Świata i wystąpił na Olimpiadzie w Rio, gdzie zakończył swoje zmagania na bardzo wysokim 4 miejscu.  

W roku 2016 do grona ambasadorów marki Renault Zdunek dołączył Krzysztof Głowacki, mistrz świata organizacji WBO w wadze junior ciężkiej, były młodzieżowy mistrz Polski oraz medalista mistrzostw Polski seniorów w kategorii super ciężkiej. 

Rok 2017 rozpoczął się od sporych sukcesów w firmie PUH Zdunek Sp. z o.o. Marka Renault ponownie otrzymała Złoty Klucz Jakości – nagrodę za najlepszą obsługę klienta w Autoryzowanych Stacjach Obsługi (ASO). Nasz serwis w Gdańsku znalazł się na 3 miejscu wśród całej sieci. 

Zajeliśmy również wysokie 16 miejsce w TOP 50 dealerów w Polsce, był to historyczny wynik dla naszej firmy. 

Content inside tab C

Polityka prywatności

Administratorem twoich danych osobowych podanych za pośrednictwem Facebook jest PUH Zdunek Sp. z o.o. Podanie twoich danych na cele marketingowe firmie jest dobrowolne. Zawsze możesz wycofać swoją zgodę w całości lub części. Przysługuje ci prawo dostępu do twoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania z wyjątkiem tych, które są niezbędne do realizacji zleceń lub umowy. Twoje dane nie będą przekazywane innym podmiotom. Twoje dane nie będą wykorzystywane na inne cele niż wskazane.